Chang's en waterguns - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Iris Kooij - WaarBenJij.nu Chang's en waterguns - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Iris Kooij - WaarBenJij.nu

Chang's en waterguns

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 April 2014 | Thailand, Sukhothai

Alweer een hele tijd geleden dat ik een uitgebreid reisverslag heb gedaan, maar ook voor mezelf heb ik weinig tijd gehad. Met mijn dagboek ben ik weer redelijk bij, met uitzondering van Vang Vieng en Songkran.
Na de moeiljke dagen in Bangkok en Nong Khai, ontmoette ik al snel een van mijn reismaatjes in de hoofdstad van Laos: Vientiane. Met haar en nog een meisje ben ik doorgereisd naar Vang Vieng om daar nog veel meer andere geweldige mensen te ontmoeten. Heb de gekste tijd van m'n leven gehad daar in het kleine backackerstadje, berucht om het tuben. Na Vang Vieng nog maar net te hebben overleefd, zijn we naar Luang Prabang gereisd. Een stuk groter en dus ook een stuk meer cultuur en natuur. Daar konden we al een klein beetje proeven van Songkran (nieuwjaar in die omgeving) en na een rustige, maar toch gezellige nacht uit de volgende middag vertrokken naar Chiang Mai om het echt Songkran mee te maken!
Na een lange en ronduit verschrikkelijke busreis (in Laos kent men geen asfalt) vermoeid en chagrijnig aangekomen in de prachtige stad van het noorden. Lang konden we er niet van genieten, want na 5 minuten waren er al 3 buckets (nu eens ergens anders voor gebruikt) water naar binnen gegooid. Zeiknat kwamen we aan in het, speciaal voor Songkra opgezette, waardeloze hostel en na ons even opgefrist te hebben, waren we er klaar voor! Vang Vieng shirts aan, duikbrillen op, prepared for the water!! Chiang Mai helaas niet meer, aangezien het 2 minuten later ging regenen, onweren en daardoor de stroom uitviel. Snel wat streetfood (een backpakcers op een na beste vriend) gegeten en sipjes terug naar het hotel. De volgende 3 dagen van Songkran waren stuk voor stuk uniek en geweldig op zich. Dit is een ervaring die ieder mens moet mee maken, want nergens anders op de wereld wordt er in zo'n grote stad, door iedere bewoner meegedaan met een gigantisch watergevecht. Muziek en drank maakten het af en deze dagen zal ik nooit meer vergeten.
In Chiang Mai en omgeving is ontzettend veel te doen en zien. Na met tijgers op de foto geweest te zijn, onderuit te zijn gegaan met de scooter op weg richting Pai, olifant gereden te hebben en aan cliffjumping te hebben gedaan, ben ik vermoeid maar voldaan aangekomen in Sukhothai, een stad vol cultuur.
In m'n eentje ben ik vandaag door het historische centrum gefietst en heb m'n ogen uitgekeken. Ondanks de hitte (gevoelstemperatuur 43 graden, geen zuchtje wind), heb ik een prachtige dag gehad en zal ik ook deze Buddha's en tempels nooit meer vergeten.
Morgen weer op weg naar het beruchte Bangkok om even een dagje te shoppen en vanuit daar door naar de zuiderlijke eilanden om te ontdekken wat mij daar weer te wachten staat!
Twee en een halve maand vliegen voorbij en voordat jullie het weten sta ik weer met mijn gekke kop en inmiddels vuurrode neus bij jullie voor de deur.
Dikke kus vanuit het (om kwart over 8 nog steeds) snikhete en prachtige Sukhothai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 2427

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Thailand op z'n Iris'

Landen bezocht: